13:49 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار سیمان

برق و دلالی، تنها عاملان گرانی سیمان
دلالانی که سال های سال به واسطه فاصله زیاد بین نرخ دولتی سیمان با قیمت آزاد، رانت‌های کلانی نصیبشان می‌شده، اکنون با سوء استفاده از کاهش تولید ناش از قطعی برق با ورود سیمان به بورس کالا که مظهر شفاف سازی مبادلات است، مقابله می کنند.
عرضه سیمان کل کشور در بورس کالا؛ بزودی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از عرضه سیمان کل کشور در بورس کالا خبر داد و گفت: با ورود کل تولیدکنندگان سیمان کشور به بورس کالا این صنعت رسما از نظام قیمت گذاری دستوری خارج می شود.
مدیریت بهتر بازار سیمان بهتر می‌شود
کارشناس بازارسرمایه گفت: انتظار می‌رود با ورود عرضه‌کنندگان و متقاضیان بیشتر به بورس کالا شاهد ایجاد یک رقابت سالم در معاملات، رشد حجم دادوستد‌ها در بورس و در نهایت کشف نرخ بهینه‌تر در حضور شمار زیادی از خریداران و فروشندگان باشیم.
وزیر صنعت وقت حل مشکلات صنعت ندارد / درخواست افزایش قیمت
نماد برتر- مدیرعامل شرکت غیر بورسی سیمان لامرد با اشاره به اوضاع نابسامان صنعت سیمان و انتقاد از وزیر صنعت ، خواستار افزایش قیمت این محصول شد .
دو درخواست سیمانی معاون وزیر برای عرضه در بورس کالا و مدیریت منطقه ایی
نماد برتر- رییس سازمان حمایت با اشاره به مشکلات متعدد صنعت سیمان خواستار عرضه این محصول در بورس کالا و کشف قیمت و منطقه ای کردن مدیریت تنظیم بازار آن شد.
 تشدید نظارت بر بازار سیمان/ عرضه مستقیم به مصرف کنندگان نهایی
تشدید نظارت بر بازار سیمان/ عرضه مستقیم به مصرف کنندگان نهایی
تشدید نظارت‌ها بر روند تولید تا مصرف سیمان
نماد برتر-سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی ابلاغیه‌ای از تشدید اقدامات نظارتی بر روند بازار سیمان خبر داده و اعلام کرده است که حوزه‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان روند تولید تا مصرف سیمان را مورد رصد و پایش قرار خواهند داد و عاملان توزیع عمده و خرده فروش متخلف به حوزه قضایی معرفی می‌شوند.
سفر سیمانی ها به سرزمین اژده‌ها و خدایان!
نماتد برتر - بازار‌های چین و هند در ۶ ماهه دوم سال تقاضای بالاتری را دارند و احتمالا در حوزه صادرات از بنادر جنوبی، شاهد افزایش تقاضا باشیم. البته در خصوص افغانستان و کشور‌های آسیای میانه و روسیه که به سمت سرما می‌روند، با کاهش تقاضا روبرو خواهیم بود.
اثر منفی اقدام جدید وزارت صنعت در رونق بازار سیاه سیمان و کاهش ۵۰ درصدی تولید
نماد برتر- کارشناس سیمان با انتقاد از اقدام اخیر وزارت صنعت مبنی بر لغو اجرای مرحله دوم افزایش قیمت سیمان از کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید خبر داد و گفت: عده ای بازار سیاه راه انداخته و در صدد کسب سود بیشتر هستند.
افزایش قیمت مصالح ساختمانی متعارف است
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به گزارش ایسنا درباره لزوم نظارت بر افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی، میزان افزایش قیمت این کالا را متعارف دانست و افزایش لجام گسیخته قیمت سیمان را رد کرد.
ممنوعیت فروش و پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های فاقد مجوز از کمیته خودرو
نماد برتر- رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز که از کمیته خودرو مجوز ندارند، حق فروش و پیش فروش خودرو را نخواهند داشت.
وقتی همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد می‌چینیم ....
پایگاه خبری راد: عراق دومین بازار صادراتی ایران به شمار می‌رود و اصلی‌ترین بازار محصولاتی همچون سیمان، محصولات کشاورزی، مواد پروتئینی و مصالح ساختمانی برای تجار محسوب می‌شود اما مدتی است در این بازار صادراتی اما و اگرهای متعددی ایجاد شده است.
توافقات جدید سیمانی به جایی نمی رسد
به گزارش پایگاه خبری راد: بعد از دو سال تمدید قرارداد خرید سیمان توسط وزارت راه و شهرسازی برای استفاده در پروژه‌های عمرانی و جاده‌ای جهت کمک به تولید سیمان در داخل، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به عملکرد ضعیف در این زمینه، گفت: این تفاهم‌نامه تاثیری در تولید و خرید سیمان نداشته است.
صفحه قبل | صفحه بعد